joi, mai 03, 2012

peste din Lacul Morii

- Cât prindeţi de obicei?
- Cam 3-4 kilograme, a răspuns pescarul îmi timp ce trăgea nada afară din apă. Uneori mai prind şi dinăia mai mari şi atunci cantitatea se triplează.
- Şi cum îi gătiti?
- Păi nu îi gătesc acum, ci îi pun în sare la congelator pentru la toamnă-iarnă.
- Cu mămăligă şi mujdei?
- Dragul meu, peştele are 2 fraţi buni, care trebuie să apară cu el pe masă: berea şi vinul. Fără ei, peştele nu are gust.
- I-auzi, am exclamat râzând.
- Uite, pentru că îmi eşti simpatic, ia de la mine peştele asta.
- Domnul meu, nu am pungă.
- Iţi dau şi pungă. Ţine de aici, îmi spuse în timp ce îmi întinsese o pungă de aproximativ un kilogram plină cu peşte mic. Biban şi roşioară, după spusele lui. Zi 'Bogda proste!' şi du-te de-l prăjeste.
Uite aşa, după vizita mea pe insula Lacului Morii m-am ales cu peste proaspăt. Am mulţumit, am zis 'Bogda proste!' şi am plecat salutând respectuos.
- Mergeţi cu Domnul! ne-a salutat pescarul amator. Am zâmbit plăcut uimit de această urare...
Ajuns acasă, am spălat bine peştele şi l-am lăsat în chiuvetă într-un castron cu apă cu gândul că dimineaţă să-l pregătesc cum se cuvine. Dar când am intrat dimineaţă în bucătărie, un miros de şosete putrezite mi-a 'încântat' nasul. Din păcate, a trebuit să arunc peştele. Mi-a părut rău...

Mă bucur mult când întâlnesc oameni de calitate şi pasionaţi de activitatea lor. Aş vrea să am în jurul meu cât mai mulţi oameni de acest fel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza linistit


This Traveler IQ challenge compares your geographical knowledge against the Web's Original Travelogue's other 4,648,395 travelers who have taken this challenge as of Wednesday, October 14, 2009 at 09:23AM GMT. (TravelPod is part of the TripAdvisor Media Network)