luni, decembrie 07, 2009

La agăţat

"Idikazana lomlungu, le! Ea îşi ridică mainile, cu palmele deschise, ca şi cum s-ar fi predat."(1)


Am început să citesc cartea "La agăţat",(2) scrisă de Nadine Gordimer, laureată a Premiului Nobel pentru literatură în 1991. Am întâlnit în această carte o lume a prejudecăţilor, în care o superbă tânără sud-africană, provenită dintr-o familie bogată de albi, se îndrăgosteşte de un imigrant arab, ajuns ilegal în Johannesburg.
Această carte nu a făcut decât să-mi trezească interesul pentru a afla răspuns la urmatoarea întrebare: Există partenerul perfect ?, sau este el doar un concept, o iluzie izvorâtă din poveştile copilăriei în care Făt-Frumos mergea în căutarea Ilenei Cosânzene; drumul sau peste mări şi ţări, întâlnirea lui cu zmei şi vrăjitoare, nu făceau altceva decât să-l întărească în decizia de a-şi atinge scopul: acela de a o găsi pe ea, femeia perfectă.
Împreună cu prietenii mei am ajuns la concluzia că nu există jumătatea perfectă. Dar prin alegerea pe care o facem, descoperim partenerul/partenera perfectă, conform cerinţelor şi nevoilor noastre. Solomon ne spune: toate atârnă de vreme şi de împrejurări.(3)
Sigur, toţi ne-am dori ca partenerul/partenera de viaţă să aibă: înţelepciune, credinţă, frumuseţe,  curaj, spirit ludic; dar constrânşi fiind de criza economică, alegem pe cei cu peşte(4), uitând că un pescar ne-ar putea scoate din foametea morală în care ne aflăm...


Julie s-a îndrăgostit de Abdu, acel tânăr mecanic ce "purta o salopetă unsuroasă, iar mâinile cu ulei atârnau la capătul unor braţe lungi. Nu semăna cu nimeni."(5)


referinte:
(1) Nadine Gordimer - La agăţat, Ed. Univers, Bucuresti, 2008, pag. 7
(2) Nadine Gordimer - La agăţat, Ed. Univers, Bucuresti, 2008,
(3) Eclesiastul 9:11
(4) Iacob Coman
(5) Nadine Gordimer - La agăţat, Ed. Univers, Bucuresti, 2008, pag.11

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza linistit


This Traveler IQ challenge compares your geographical knowledge against the Web's Original Travelogue's other 4,648,395 travelers who have taken this challenge as of Wednesday, October 14, 2009 at 09:23AM GMT. (TravelPod is part of the TripAdvisor Media Network)